Bereikbaarheid, Leefbaarheid, Veiligheid en Communicatie (BLVC)

De UvA stelt een BLVC-kader op in samenspraak met de belanghebbenden, zoals de academische gemeenschap, buurt, nood- en hulpdiensten en de gemeente, waarbij er wordt gestreefd de bouwwerkzaamheden op een zodanige manier in te richten dat daarbij rekening wordt gehouden met bereikbaarheid, leefbaarheid, veiligheid en communicatie.

BLVC-kader Universiteitsbibliotheek

Het BLVC-kader Universiteitsbibliotheek (2018) is getoetst en goedgekeurd door de de gemeente (inclusief nood- en hulpdiensten). Hierbij zijn ter aanvulling de volgende punten te melden*:

• Aan- en afvoer over water is onderzocht maar niet toegepast, omdat het lokaal voor te veel hinder (overslag bij Grimburgwal en afzetten Binnengasthuisstraat tot aan overslaglocatie aan Grimburgwal) zou zorgen.
  • Bouwterrein ter plaatse van Binnengasthuisstraat en Vendelstraat is uit veiligheidsoverwegingen ruimer uitgevoerd dan eerder bedacht, met name om het bouwverkeer van het overige verkeer te scheiden.
  • Geluidsdemping in bouwwand is niet toegepast, omdat het in onze situatie te weinig effect zou hebben.
  • Klachten kunnen bij de omgevingsmanager van Volker worden gemeld en Volker heeft een inloopspreekuur ingesteld.
  • De exacte aan- en afvoerroutes worden nog onderzocht in relatie tot de belastbaarheid van kades en bruggen.

* Peildatum juli 2019