Op de Roeterseilandcampus verbouwen we gebouw REC P, gelegen aan de Plantage Muidergracht. Het gebouw wordt grondig gerenoveerd en op maat ingericht voor onder andere opleidingen voor professionals (contractonderwijs) en de opleiding Politics, Psychology, Law and Economics (PPLE). Het gebouw biedt ruimte aan 1.000 studenten en medewerkers en 128 fietsen.
  • Onze opgave
    Bovenaanzicht REC P (oude situatie)

In het gebouw komen onderwijszalen, studie-en werkplekken en een grote collegezaal waar docenten binnen een grote groep aan kleinere groepen les kunnen geven. Specifieke faciliteiten in het gebouw zorgen ervoor dat zowel studenten op locatie als online studenten onderwijs kunnen krijgen. Onder het gebouw komt een fietsenstalling voor 128 fietsen, deze is via een aparte ingang van het gebouw te bereiken.

• Tijdlijn

In 2020 is gewerkt aan het Programma van Eisen (PvE) en het Voorlopig Ontwerp (VO). In het PvE staan de eisen en wensen van de UvA voor REC P, zoals functies, ruimte en faciliteiten. In het VO vertaalt een architect het PvE in ideeën en schetsen voor de uitvoering. Beide zijn begin 2021 afgerond. Daarna volgde het ontwerpproces voor de binnenkant en zijn de plattegronden verder uitgewerkt. Inmiddels is de verbouwing in volle gang en zijn er zowel aan de binnen- als buitenzijde al veel werkzaamheden verricht. Naar verwachting wordt REC P vanaf collegejaar 2023/2024 in gebruik genomen.

Meer weten? Kijk onderaan deze pagina voor het laatste nieuws over REC P.

Video: REC P, klaar voor de toekomst

Gebouw REC P wordt gerenoveerd en aangepast aan de eisen van deze tijd: toekomstbestendig, duurzaam en energiezuinig. Bekijk de video om te zien hoe we dat doen.