De afdeling Huisvestingsontwikkeling is verantwoordelijk voor de realisatie en verdere ontwikkeling van de campussen en het actief uitdragen van de campusambities van de UvA. Het Huisvestingsplan en het Strategisch Huisvestingsbeleid zijn hierin leidend.
Heb je vragen, opmerkingen of wil je meer informatie over de bouw op de campussen, dan kun je contact opnemen met het secretariaat van HuisvestingsOntwikkeling:
T: +31 (0)20 52 52 44 3 (secretariaat, beschikbaar maandag t/m donderdag tijdens kantooruren) of via + 31 (0)6 28 81 38 56
Voor reguliere Facility Services (FS) vragen (dus niet gerelateerd aan bouwwerkzaamheden) kun je mailen naar servicedesk-fs@uva.nl of bellen met 020 – 52 51 40 3.
Indien je specifieke vragen, klachten, opmerkingen of suggesties hebt over het Universiteitskwartier of bouwprojecten van de UvA binnen dit gebied, neem dan contact op met Omgevingsmanager:
Indien je specifieke vragen, klachten, opmerkingen of suggesties hebt over de Roeterseilandcampus, het Science Park of bouwprojecten van de UvA binnen deze gebieden, neem dan contact op met UvA Omgevingsmanager:
Weten wat er speelt in jouw buurt? Maak gebruik van de app OmgevingsAlert
Gemeente Amsterdam gebruikt de OmgevingsAlert app om burgers en bedrijven goed te informeren over vergunningen, bestemmingsplanwijzigen en andere lokale bekendmakingen. Download nu de app in de app-store van jouw keuze: App store, Google Play of Browser.
T: 112 (alarmnummer) De politie is binnen 10 minuten beschikbaar bij bijvoorbeeld brand, ernstige ontwrichtende of levensbedreigende calamiteiten in of rond de panden of in de openbare ruimte.
Politie, geen spoed
T: 09 00 - 88 44 Denk aan incidenten met een minder ernstig karakter. Bijvoorbeeld een inbraakalarm, overlast of een aanrijding die de doorstroom van het verkeer belemmert. De politie streeft ernaar bij deze meldingen binnen twintig minuten aanwezig te zijn.
Centrale Meldkamer van de UvA
T: +31 (0)20 52 52 22 2 (alarmnummer)
Bereikbaar: dag en nacht, 7 dagen per week. Let op: dit nummer is enkel bedoeld voor calamiteiten en zaken waar acute actie op vereist is door de UvA. Indien uw vraag/opmerking kan wachten tot de volgende werkdag, neem dan contact op met de omgevingsmanager en hou daarmee de lijn vrij voor het melden van calamiteiten.
Voorbeelden van calamiteiten waarvoor je met de meldkamer belt zijn een (ernstig) EHBO-geval, een grote lekkage met gevaar voor kortsluiting, stroomstoring, inbraak, gaslucht of rookontwikkeling in of rond de UvA-gebouwen. Bewoners van het Universiteitskwartier nemen voor vragen over nutsvoorzieningen, telefonie of internet het beste eerst contact op met hun eigen leverancier/provider.
Ben je journalist en heb je vragen over onderwerpen die betrekking hebben op het Universiteitskwartier, de Roeterseilandcampus of het Amsterdam Science Park? Wij staan je graag te woord of maken een afspraak om specifieke vragen te beantwoorden.
UvA Persvoorlichting is het eerste aanspreekpunt voor journalisten. Wij zijn bereikbaar op:
De UvA gebruikt cookies voor het meten, optimaliseren en goed laten functioneren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om inhoud van derden te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Klik op ‘Accepteren’ om akkoord te gaan met het plaatsen van alle cookies. Of kies voor ‘Weigeren’ om alleen functionele en analytische cookies te accepteren. Je kunt je voorkeur op ieder moment wijzigen door op de link ‘Cookie instellingen’ te klikken die je onderaan iedere pagina vindt. Lees ook het UvA Privacy statement.