Vandaag is er een buurtbericht verspreid waarin staat wat de voortgang is van de bouwwerkzaamheden in en rond de Universiteitsbibliotheek (UB). Ook behandelen wij veel gestelde vragen van buurtbewoners aan de aannemer.
Aanvoer zwaar materiaal UB

Wat zijn de werkzaamheden op dit moment?

De werkzaamheden aan de funderingspalen aan de buitenkant van de 2e chirurgische kliniek zijn inmiddels afgerond. Binnenin de 2e chirurgische kliniek wordt er nog volop gewerkt aan het aanbrengen van funderingspalen. Hier gaan we de komende weken mee verder. Naast de funderingspalen zijn we ook bezig met het drukken van de damwanden. Vanuit de Nieuwe Doelenstraat bewegen we ons als een treintje via de Binnengasthuisstraat naar de Vendelstraat. Daarnaast is Liander begonnen met de voorbereidende werkzaamheden voor het aansluiten van de tijdelijke transformatoren op het bouwterrein voor de stroomvoorziening van de direct omgeving. Hiervoor worden op verschillende locaties aansluitingen gemaakt voor het kabelwerk. Dit ter voorbereiding op het laten functioneren van de tijdelijke trafo’s.

Planning en veel gestelde vragen

Door de directe omgeving worden er regelmatig diverse vragen gesteld aan de aannemer. Deze vragen met antwoorden staan in het buurtbericht. Daarnaast staat de planning van de werkzaamheden ook in buurtbericht dat vandaag is verspreid.

Lees hier het hele buurtbericht.

Tijdelijke vervanging omgevingsmanager aannemer

In de periode van vrijdag 11 oktober t/m maandag 4 november is de omgevingsmanager van de aannemer, Ingeborg Kappert, met vakantie. Heeft u vragen over het bouwproject? Dan kunt u deze tijdens haar afwezigheid stellen aan Paul Beljaars (06) 50 22 43 17 | pbeljaars@vhbinfra.nl ).

Heeft u vragen, maar gaan deze niet over de bouwwerkzaamheden? Dan kunt u uw vraag stellen aan:
Thomas Vernooij; voor UVA gerelateerde vraagstukken  T.T.A.M.Vernooij@uva.nl of
universiteitskwartier-ho@uva.nl en voor gemeentelijke vraagstukken kunt u terecht bij Marian Breeman M.Breeman@amsterdam.nl

Heeft u klachten over de openbare ruimte, bijvoorbeeld over niet opgehaald afval, volle prullenbakken, losse stoeptegels, kapotte verlichting of andere zaken? Dan kunt u deze melden via:
www.amsterdam.nl/wonen-leefomgeving/melding-openbare