De verhuizing naar gebouw REC P op de Roeterseilandcampus is gepland op zaterdag 10 februari. Vanaf 8 uur beginnen de werkzaamheden aan het opbouwen van een laad- en losplatform, waarna vanaf 9 uur verhuiswagens materialen gaan afleveren. Deze verhuiswagens staan op de parkeervakken voor de ingang van het gebouw, zodat verkeer gewoon kan passeren. Enkel bij het wisselen van vrachtauto’s bestaat kans op stremming. Aan de eind van de dag moet de verhuizing afgerond zijn.
Gebouw REC P is bijna klaar om in gebruik te nemen

De afgelopen periode stond in het teken van het afronden en opleveren van gebouw REC P aan de nieuwe gebruikers. Dit betekende veel werk in en om het gebouw en een aantal keer een hijskraan in de straat. Inmiddels zijn de gebruikers bezig met de laatste zaken te organiseren voor de verhuizing. Door omstandigheden vindt dit een week later plaats dan eerder gecommuniceerd.

Ingebruikname op maandag 12 februari

Na de verhuizing in het tweede weekend van februari staat alles in de startblokken voor het geven van colleges aan de studenten. Het gebouw is open op maandag t/m donderdag van 8.00 tot 22.00 uur. Op vrijdag sluit het gebouw om 20.00 uur. In het begin wordt er extra aandacht besteed aan het fietsparkeren en zorgt o.a. een fietscoach ervoor dat de studenten gewezen worden op de fietsenkelder onder het gebouw.

Nieuwe gebruiker: PPLE College

De grootste gebruiker van gebouw REC P is de internationale bacheloropleiding PPLE College (Politics Psychology Law & Economics). Dit is een interdisciplinaire bacheloropleiding van drie jaar die deze vier disciplines met elkaar verbindt. Dit betreffen zo’n 650 studenten, uit verschillende landen. Naast de studenten die gebruik maken van onderwijszalen en studieplekken, zijn er in het gebouw ook zo’n 40 werkplekken gereserveerd voor docenten en 14 plekken voor de ondersteunende staf van de opleiding.

Nieuwe gebruiker: Amsterdam Business School & UvA Academy

Naast PPLE is de Amsterdam Business School (ABS) samen met de UvA Academy straks een vaste gebruiker van gebouw REC P. De UvA Academy richt zich op het stimuleren van een leven lang ontwikkelen en biedt hiervoor kortlopend onderwijs voor verschillende groepen met minimaal 5 jaar werkervaring. Ze richten zich hierbij vooral op het Nederlandse bedrijfsleven en hebben naast een grote groep (gast)docenten een ondersteunend team van 5 personen, die straks gehuisvest zijn in het gebouw.

Enkele feitjes over het gebouw

• 20 onderwijsruimtes
  • 200 studieplekken