De bouw van de nieuwe Universiteitsbibliotheek (UB) is een ingewikkelde en omvangrijke opgave voor de UvA en haar uitvoerende partijen. Om belangstellenden hier een kijkje in te geven publiceert de UvA maandelijks 'UB in Beeld'. Met beeldmateriaal laten wij zien wat er zich afspeelt in de voormalige Tweede Chirurgische Kliniek en het Zusterhuis, wat de nieuwe UB gaat worden. Bezoek je deze pagina via een computer? Klik op de foto's om te vergroten.
De ingang naar de fietsenkelder is qua contour al te zien.
Wanden en vloer worden glad afgewerkt ten behoeve van de oplevering.
De vijzelgaten zijn weer dichtgemaakt. De uitgegraven ruimte naast de gerealiseerde kelder is weer opgevuld tot maaiveld niveau.
Perspectief vanuit de koekoek (kelderniveau) met de aansluiting van bestaande metselwerk op de nieuwe kelderwand.
Het atrium op kelderniveau. Hier komt de scheiding tussen de fietsenkelder en de lounge-/studieruimte in de vide.
In het toekomstig atrium is de vide goed te zien. De restauratie aannemer heeft de eerste wand al in de steigers gezet tbv de uit te voeren gevelrestauratie.

De beelden van september terug zien? Bekijk ze via deze link.