In 1995 is het eigendom van de universitaire gebouwen door de rijksoverheid overgedragen aan de universiteiten. Daarmee heeft de Universiteit van Amsterdam (UvA) het eigendom gekregen van een zeer diverse vastgoedportefeuille. Met de uitvoering van het Huisvestingsplan (HvP) ligt de focus op de clustering van de huisvesting van de UvA op vier campussen. Het doel van het HvP is het scheppen van strategische kaders om zowel kwantitatief als kwalitatief te voldoen aan de huidige en de toekomstige ruimtebehoefte van de UvA ten behoeve van onderwijs, onderzoek en valorisatie.

Infographic Huisvestingsplan

Klik op de afbeeldingen om de slides te zien:

Infographic 1
Infographic 2