Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Je gebruikt een niet-ondersteunde browser. Deze site kan er anders uitzien dan je verwacht.
De UvA is voornemens om haar gebouw BG5 gelegen aan de Oudezijds Achterburgwal 233-237, in afwachting van verbouwing van het pand, tijdelijk in bruikleen/anti-kraak te geven aan derden via de ingeschakelde leegstandsbeheerder Ad Hoc.

Een werkplek in het hart van Amsterdam

BG5 is een charmante locatie aan de Oudezijds Achterburgwal in Amsterdam, waar we tijdelijke kantoor- en werkruimtes aanbieden op basis van antikraak. Kom werken in een karakteristiek pand, omringd door historische architectuur, waar de sfeer van creativiteit en productiviteit samenkomt in een levendige, inspirerende omgeving. Perfect voor startups en creatieve professionals die behoefte hebben aan flexibiliteit.

Wat je kunt verwachten

  • Kantoorruimtes: variërend van 20 m² tot 100 m²;
  • Services: internet, schoonmaak van de algemene ruimtes, koffie & thee, afvalverwerking;
  • Flexibele contracten: er geldt een opzegtermijn van 1 maand voor beide partijen;
  • Betaalbaarheid: overeenkomst tot tijdelijk gebruik (antikraak) met maandelijkse servicekosten van € 315,00 (btw-vrij), exclusief nutsvoorzieningen.

Wie zoeken we?

We zijn op zoek naar nette, sociale en verantwoordelijke ondernemers.

Gewenste bedrijfsactiviteiten

We zijn op zoek naar creatieve ondernemers. Dit omvat professionals die zich bezighouden met grafisch ontwerp, webontwikkeling, online marketing, modeontwerp, social media, copywriting, etc. Innovatieve ideeën en frisse perspectieven dragen bij aan een dynamische werkomgeving, waardoor samenwerking en netwerkuitbreiding ontstaan.

Maatschappelijke initiatiefnemers

We moedigen activiteiten aan die gericht zijn op duurzaamheid, jongeren of sociale startups. Initiatieven die een positieve bijdrage leveren aan de gemeenschap en het milieu zijn meer dan welkom. Denk hierbij aan projecten die zich inzetten voor sociale rechtvaardigheid, educatie en milieuvriendelijke oplossingen. Wij geloven dat de combinatie van creativiteit en maatschappelijke betrokkenheid een sterke, inspirerende atmosfeer creëert. Samen kunnen we impact maken en een gemeenschap opbouwen waarin ondernemers elkaar ondersteunen en inspireren om te groeien en bloeien.

Wat wij verwachten van ondernemers

Representativiteit, verantwoordelijkheid, flexibiliteit en mobiliteit.

Interesse? Reageer snel!

De selectieprocedure is gestart! Kun jij niet wachten om deel uit te maken van deze unieke werkplek en voldoe je aan onderstaande voorwaarden:

  • Geldige legitimatie;
  • Ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel;
  • Je bent ten minste 18 jaar oud;
  • Je hebt een geldige (bedrijfs)aansprakelijkheidsverzekering.

Meld je dan snel aan en mis deze unieke kans niet.

1. Aanmelden en inschrijven: registreer je via Ad Hoc.

2. Contact: na aanmelding nemen we dezelfde dag (of binnen 2 werkdagen) contact met je op voor een telefonische intake.

3. Intakegesprek: we bespreken jouw plannen, het gebruik van de ruimte en kijken of je past in ons pand. 

3a. Binding met de Universiteit van Amsterdam: geef aan of je een binding hebt met de Universiteit van Amsterdam, zodat wij dit in de selectie kunnen meenemen. Na de intake wordt jouw aanmelding zorgvuldig bekeken door een selectiecommissie. Zo maken we er samen een goede match van tussen jou en de locatie!

4. Aan de slag: Yes! Het is gelukt. Er is een ruimte voor jou beschikbaar. Je kunt de ruimte bezichtigen; als deze bevalt, gaan we al het papierwerk (digitaal) in orde maken en ontvang je de sleutels van jouw tijdelijke werkruimte. Houd er rekening mee dat je voor de eerste maand extra kosten hebt zoals borg, inschrijfkosten en het verplichte brandpreventiepakket. Via de online portal 'Mijn Ad Hoc' kun je veel zaken regelen en handige documenten inzien.

Selectieprocedure

Indien er meerdere gegadigden zijn die voldoen aan de bovenstaande criteria, zal er een kwalitatieve vergelijking plaatsvinden tussen de verschillende gegadigden waarbij criterium 3 voor 25% meeweegt en criterium 3a voor 75%.

Informatie

Voor nadere inlichtingen kun je je wenden tot de heer M. Braat, bereikbaar per e-mail: m.braat@adhocbeheer.nl.

Juridisch Kader

Bezwaar
Mocht een gegadigde zich niet kunnen verenigen met deze procedure, dan dient deze uiterlijk 20 dagen na deze publicatie een kort geding tegen dit besluit door de UvA bij de Rechtbank Amsterdam aanhangig te hebben gemaakt. Genoemde termijn merken wij aan als vervaltermijn. Als op de vervaltermijn geen kort geding tegen UvA aanhangig is gemaakt, zal het CVB van de UvA besluiten tot het aangaan van gebruiksovereenkomsten conform deze publicatie en kunnen er geen aanspraken jegens de UvA terzake van ingebruikgevingen worden gemaakt.

Voorbehoud niet gunnen
De UvA behoudt zich het voorbehoud voor om naar haar discretionaire bevoegdheid deze procedure in te trekken en niet tot gunning van het gebruik van kantoorunits van BG5 aan gebruikers over te gaan. De UvA zal in dat geval niet schadeplichtig zijn jegens de partijen die zich hebben gemeld als geïnteresseerden.

Didam
De Hoge Raad der Nederlanden heeft op 26 november 2021 het Didam-arrest gewezen (ECLI:NL:HR:2021:1778). Uit dit arrest vloeit onder andere voort dat overheidsorganen onroerende zaken openbaar moeten aanbieden, zodat iedere serieuze gegadigde kenbaar kan maken dat hij in aanmerking wenst te komen om een overeenkomst voor de betreffende onroerende zaak te sluiten met het overheidsorgaan. Dit is ook van toepassing bij het in bruikleen geven van onroerende zaken.