Op 12 en 13 augustus zal de nieuwe gebruiker van de Gasthuiskerk bouwdeel C zich gaan vestigen op het adres Binnengasthuisstraat 46. Medewerkers van het Centre for Latin American Research and Documentation (CEDLA) komen over van de Roeterseilandcampus naar het Universiteitskwartier.

CEDLA is deel van de Faculteit der Geesteswetenschappen en met deze stap ook gehuisvest in het UK dichtbij de rest van de faculteit. De collectie van CEDLA zal in 2025 verhuizen naar de nieuwe UB.

Vanaf 19 augustus zullen de eerste medewerkers van CEDLA starten met hun werkzaamheden op hun nieuwe werkplek. Het team bestaat uit 15 tot 20 medewerkers. Momenteel wordt het pand gebruiksklaar gemaakt voor de verhuizing. In de nieuwsbrief UK volgt een update over de verhuizing.