Plein Matrix ONE

Aanpak openbare ruimte

Fase 1

Deze fase is afgerond. Dit is het stuk tussen LAB42, de beachvolleybalvelden en de Faculteit Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica (FNWI). Hier is nieuwe bestrating aangelegd en nieuwe verlichting geplaatst.

Fase 2

Deze fase is op dit moment in uitvoering. Het gaat om het centrale plein tussen Matrix One en LAB42. Hier wordt bestrating aangelegd en komen er plekken om te zitten. Daarnaast worden lichtmasten toegevoegd. Deze werkzaamheden worden de komende periode afgerond.

Fase 3

In deze laatste fase werkt de gemeente aan de voorkant van LAB42 en aan de achterkant van Matrix One aan de toegangspaden naar de gebouwen. De gemeente verwacht hiermee midden januari te beginnen.

Afronding

Als alles volgens planning verloopt is de openbare ruimte voor de lente van 2023 klaar. Daarna worden planten en bomen toegevoegd in het gebied.

Nieuwe tijdelijke fietsenstalling

Extra fietsenstalling

Op het Amsterdam Science Park is tijdelijk een extra fietsenstalling geplaatst. Tegenover de volleybalvelden bij de zij-ingang van de Faculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica (FNWI) kun je deze nieuwe plek voor fietsen en scooters vinden.

Voor de FNWI staat al een grote fietsenstalling, ook tijdelijk, maar daar is niet genoeg plek. Vandaar deze extra stalling. Zo staan er straks geen fietsen meer foutgeparkeerd buiten de stalling.

Er komen later nieuwe gebouwen in het gebied met daarin nieuwe stallingen. Op de plek waar de tijdelijke stallingen hebben gestaan komen dan bomen of ander groen.