De werkzaamheden omvatten het ontgraven van grond om de oude funderingen van de Oudemanhuispoort te inspecteren. Er zal tijdens de werkzaamheden geluidsoverlast worden ervaren, we vragen hiervoor begrip. Op de foto’s (klik om te vergroten) is te zien waar deze werkzaamheden zullen plaatsvinden; ‘bouwdeel G’ en ‘bouwdeel F’.

Bouwdeel G: De voordeur van Kloveniersburgwal nummer 80 blijft tijdens de werkzaamheden toegankelijk.
Bouwdeel F

Fundering Universiteitskwartier

Deze werkzaamheden worden uitgevoerd in het kader van grootschaliger funderingsonderzoek in het Universiteitskwartier. De ervaringen met de bouw van de Universiteitsbibliotheek van de UvA leren dat de conditie van de funderingen in dit stuk binnenstad slecht zijn. Daarom worden de fundamenten van de monumentale gebouwen opnieuw onderzocht.

Op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief of download de app.