De komende periode gaat de UvA funderingsonderzoeken uitvoeren bij het Oost-Indisch Huis, Spinhuis en het Universiteitstheater. De ervaringen met de bouw van de UB leren dat de conditie van de funderingen in de binnenstad aandacht verdienen. Daarom worden de fundamenten van de monumentale gebouwen goed onderzocht. Dit betekent dat er in en rondom de gebouwen ontgravingen en inspecties zullen plaatsvinden. De start van de werkzaamheden is op maandag 15 februari en naar verwachting nemen de werkzaamheden vier weken voor de drie gebouwen in beslag.

De ontgravingen zijn zowel inpandig als aan de buitenzijden van de panden. Er is enig geluidsoverlast te verwachten van de werkzaamheden buiten. Hieronder is voorlopige planning zichtbaar. Deze is onder voorbehoud en kan mogelijk wijzigen door de huidige weersomstandigheden, want hierdoor zitten er beperkingen in het buitenwerken.

Week 7 + 8: Oost Indische huis – Kloveniersburgwal 48
Week 8: Spinhuis - Korte Spinhuissteeg 3
Week 9: Universiteitstheater - Nieuwe Doelenstraat 16-18

Op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief of download de app