Uitvoering werkzaamheden Universiteitskwartier
De werkzaamheden aan zowel de Universiteitsbibliotheek (UB) als het Allard Pierson, worden binnen de richtlijnen van het RIVM nog zoveel als mogelijk uitgevoerd. UvA-medewerkers en studenten houden rekening met de richtlijnen die de UvA  op basis daarvan stelt (zie uva.nl/coronavirus). Aannemers en onderaannemers hebben tevens hun eigen richtlijnen voor het werken op de (bouw)projecten aangescherpt.  Het is momenteel nog niet bekend in welke mate de maatregelen van invloed zijn op de planning voor deze projecten.

Contactmomenten UB en rondleidingen vervallen
De rondleidingen voor de Universiteitsbibliotheek  die t/m juni gepland stonden worden geannuleerd. De geplande bijeenkomsten met partijen als UvA, gemeente, directievoering UB en buurtbewoners en ondernemers komen te vervallen, het gaat hier om de bijeenkomsten:

• Informatiebijeenkomst ondernemers,  18 maart 15.00 uur
  • Informatiebijeenkomst bewoners 25 maart 16.00 uur
  • Bouwplaats bezoek bewoners 25 maart 16.00 uur
  • Inloopspreekuur bij directievoerder, wekelijks op woensdag 14.00 uur

Op dit moment wordt onderzocht in welke mate deze bijeenkomsten digitaal plaats kunnen vinden,  zodra bekend zullen wij u daar nader over informeren.

Voortgang Strategisch Masterplan
Op dit moment wordt door de gemeente en de UvA hard gewerkt aan de voortgang van het Strategisch Masterplan Universiteitskwartier. Deze werkzaamheden worden volgens planning voortgezet. De eerstvolgende publieke bijeenkomst waarop het concept Strategisch Masterplan wordt gepresenteerd, wordt naar verwachting gepland voor eind april. Dit zal mede afhankelijk zijn van de ontwikkelingen t.a.v. het Coronavirus. Hier wordt u later over geïnformeerd.

Digitale communicatie over voortgang en werkzaamheden
De communicatie over de projecten en voortgang van het Universiteitskwartier vindt tot ten minste 28 april alleen digitaal plaats. Onze interne doelgroepen worden via de reguliere interne communicatiekanalen op de hoogte gehouden van de voortgang. Direct omwonenden, ondernemers en andere belangstellenden  zullen wij tijdens deze periode niet, zoals deze gewend zijn, kunnen voorzien van huis-aan-huis berichtgeving. Waar kunt u als bewoner of ondernemer wel terecht voor informatie?

• Bezoek onze website uva.nl/universiteitskwartier voor achtergrondinformatie, of campus.uva.nl/nieuws voor de laatste berichtgeving.
  • Gebruik onze app ‘ Universiteitskwartier’, hier wordt het laatste nieuws gedeeld. De app is gratis te downloaden via Google Play (Android) en de App Store (IOS) met zoekterm ‘Universiteitskwartier’.
  • Indien wij buurtberichten opstellen worden deze per e-mail verspreid aan omwonenden, ondernemers en andere belangstellende naar de bij ons bekende e-mailadressen. Wilt u er zeker van zijn dat u berichtgeving ontvangt per e-mail, dan kunt u dit kenbaar maken via omgevingsmanager-binnenstad@uva.nl.