"De ontwikkeling van het Universiteitskwartier is qua bouwlogistiek een zeer complexe opgave. De bereikbaarheid voor bouwverkeer is in de basis al complex, aanvullend daarop zijn kades en bruggen rondom het gebied in een slechte staat en gaat de UvA in een relatief korte periode meerdere projecten (gedeeltelijk parallel) aanpakken. De coördinator stemt af en zorgt dat de projecten elkaar niet in de weg lopen maar gezamenlijk optrekken in deze complexe omgeving."
"De bereikbaarheid in de stad wordt steeds beperkter. Verregaande restricties t.a.v. het transportgewicht over weg per oktober 2021 enerzijds en anderzijds instabiele kades en bruggen. Als gevolg daarvan zijn er (onvoorziene) afsluitingen van wegen maar ook werk in uitvoering van o.a. gemeentewerken. Er zijn daarnaast veel stakeholders die invloed hebben en uitoefenen op de bereikbaarheid in het gebied. Denk aan de rondvaartboten, pleziervaart en Nautisch Beheer (tijdsslots). Het krappe UK is in de middeleeuwen ontworpen voor ‘paard en wagen’. We streven (niet alleen de UvA) om een heel stadsdeel ‘paris proof’ te renoveren. Binnen afzienbare tijd zijn alleen nog maar elektrische voertuigen welkom. Dat is dus nogal wat, alles bij elkaar."
"Om transport over weg (en daarmee overlast voor omwonenden) te beperken, streven we ernaar zoveel als mogelijk over water aan- en af te voeren. De eerste indruk is dat dit inderdaad minder overlast geeft. Hiervoor zijn wel grote kranen nodig voor het laden en lossen van de schuiten. De positie en de manier van opbouwen (in delen met hulpkranen) is momenteel te grootste uitdaging."
"Binnenstedelijke projecten hebben een bijzondere dynamiek. In een vorig leven als aannemer heb ik binnenstedelijke projecten uitgevoerd."