Tijdelijke studentenhuisvesting bij de UvA

Locatie: Oudemanhuispoort 4-6
Oudemanhuispoort (toegang via Oudezijds Achterburgwal)

Leegstand

Na het vertrek van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid naar campus Roeterseiland is gedeeltelijke leegstand van de OMHP ontstaan. De vergunning voor het project is in juni 2018 verkregen. De verbouwingswerkzaamheden zijn inmiddels afgerond. De verhuur is tijdelijk totdat het gebouw wordt verbouwd.

Binnentuin gebouw Oudemanhuispoort

DUWO: beheer en verhuur

Studentenhuisvester DUWO* doet het verhuur van de kamers. UvA en DUWO hebben afspraken gemaakt over het beheer van de kamers; voorzieningen voor fietsparkeren worden op het terrein van de UvA gerealiseerd en studentbeheerders zien toe op het naleven van huisregels.

In vragen en antwoorden van omwonenden kunt u de vragen, antwoorden en suggesties van omwonenden nalezen die eerder aan de UvA gesteld zijn tijdens bewonersavonden.

Aanmelden voor de woningen

Aangezien DUWO het beheer en de verhuur  verzorgt, bemiddelt de UvA niet in het verkrijgen van deze woonruimte.  Studenten kunnen  zich wenden tot DUWO, via duwo.nl of zich inschrijven voor de woningen, zodra deze online beschikbaar komen, via room.nl.

AT5 video ' Oudemanhuispoort'

De Amsterdamse zender AT5 maakte in april 2019 een portret van de Oudemanhuispoort,  als onderdeel van de reeks 'De Straten van Amsterdam'. Benieuwd naar hoe de studentenwoningen eruit zien? Bekijk het interview met studenten Willem en Mike.

Beeld interview AT5 tijdelijke studentenhuisvesting Oudemanhuispoort - video april 2019
Willem en Mike zijn twee van de tachtig studenten die sinds enkele weken in de nieuwe studentenwoningen in de Oudemanhuispoort wonen. In deze aflevering van de Straten van Amsterdam checkt AT5 we hoe het bevalt om praktisch in de collegezaal te slapen. Toch prijst niet iedere student zich gelukkig met zo’n woning: de kamer van Mike werd vier keer geweigerd waardoor hij als nummer vijf op de lijst toch aan bod kwam. Hij legt uit waarom precies. [Bron: AT5]