Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
EN

De afdeling HuisvestingsOntwikkeling is verantwoordelijk voor de realisatie en verdere ontwikkeling van campussen, waaronder het Universiteitskwartier, en het actief uitdragen van de campusambities van de UvA.  Ook beheert HuisvestingsOntwikkeling deze website en de app Universiteitskwartier.

Algemene contactgegevens

HuisvestingsOntwikkeling
Binnengasthuisstraat 9 | 1012 ZA Amsterdam
Postbus 19268 | 1000 GG Amsterdam
T: +31 (0)20 525 2443 (secretariaat, beschikbaar di /do /vr, tijdens kantooruren)
E:  huisvestingsontwikkeling@uva.nl

Omgevingsmanager(s)

Indien je specifieke vragen, klachten, opmerkingen of suggesties hebt over het Universiteitskwartier of bouwprojecten van de UvA binnen dit gebied, neem dan contact op met Omgevingsmanager Thomas Vernooy, via:
T: + 31 (0) 6 2115 5032 (omgevingsmanager) 
E: omgevingsmagager-binnenstad@uva.nl
Beschikbaar: ma t/m vr, tijdens kantooruren

Heb je specifieke vragen voor de aannemer van de Universiteitsbibliotheek? Dan kunt u zich tijdens kantooruren (07:00 - 16.00 uur) wenden tot omgevingsmanager Ingeborg Kappert, via:
T: + 31 (0) 6 1028 5950
E: ikappert@avecodebondt.nl 

Urgentie

Politie Spoed
T
: 112 (alarmnummer)
De politie is binnen 10 minuten beschikbaar bij bijvoorbeeld brand, ernstige ontwrichtende of levensbedreigende calamiteiten in of rond de panden of in de openbare ruimte​.

Politie, geen spoed
T:  
0900 - 8844
Denk aan incidenten met een minder ernstig karakter. Bijvoorbeeld een inbraakalarm, overlast of een aanrijding die de doorstroom van het verkeer belemmert. De politie streeft ernaar bij deze meldingen binnen twintig minuten aanwezig te zijn.

Centrale Meldkamer van de UvA 
T: +31 (0)20 525 2222 (alarmnummer) 
Bereikbaar: dag en nacht, 7 dagen per week. 
Let op: dit nummer is enkel bedoeld voor calamiteiten en zaken waar acute actie op vereist is door de UvA. Indien uw vraag/opmerking kan wachten tot de volgende werkdag, neem dan contact op met de omgevingsmanager en hou daarmee de lijn vrij voor het melden van calamiteiten. 

Voorbeelden van calamiteiten waarvoor je met de meldkamer belt zijn een (ernstig) EHBO-geval, een grote lekkage met gevaar voor kortsluiting, stroomstoring, inbraak, gaslucht of rookontwikkeling in of rond de UvA-gebouwen. Bewoners van het Universiteitskwartier nemen voor vragen over nutsvoorzieningen, telefonie of internet het beste eerst contact op met hun eigen leverancier/provider.

Portiersloges

Heb je een vraag of melding voor een portier van een UvA-gebouw op het Universiteitskwartier? Bekijk hier het overzicht van contactgegevens per gebouw.