Het CvB heeft besloten de opleidingen van de UvA Academy, een deel van de Executive Programs (EP) en de opleiding Politics, Psychology, Law and Economics (PPLE) te huisvesten in REC P. Het pand wordt gerenoveerd en op maat ingericht voor deze programma’s. Oplevering van het gebouw staat gepland voor Q1 2023.
Gebouw REC P vanuit de lucht

Met de ingebruikname van REC P voor postinitieel onderwijs en PPLE zet de UvA een goede stap naar de verwezenlijking van haar ‘Leven Lang Leren’ ambities. Het streven is het dit onderwijs op het REC meer op een gezamenlijke locatie te laten plaatsvinden. Het postiniteel onderwijs van 3 faculteiten op de campus wordt straks op de nieuwe locatie aangeboden. Het huisvesten van de verschillende programma’s in 1 gebouw versterkt de verbinding tussen de opleidingen onderling en de profilering van de opleidingen.

Meer onderwijs

Bij de vaststelling van het Programma van Eisen (PvE) voor REC P is de nadruk meer op onderwijs (70 %) komen te liggen. In de eerdere uitvraag was dit van 33% onderwijs, 33% onderzoek en 33% valorisatie. Meer onderwijs vraagt meer capaciteit van het ventilatiesysteem. Om dit mogelijk te maken, moet het installatiegedeelte worden aangepast. Hierdoor is het totale investeringsbedrag toegenomen. Het CvB is akkoord gegaan met deze extra investering.

Planning

Deze maand start het ontwerpproces voor de inbouw en worden de plattegronden vanuit het PvE verder uitgewerkt. Begin 2021 wordt het Voorlopig Ontwerp (VO) afgerond. Hierna start de selectie van een aannemer. Dit duurt ongeveer 5 maanden. Naar verwachting wordt het gebouw Q1 2023 opgeleverd.