Vanaf 17 augustus vinden werkzaamheden plaats aan de gevel en het dak van het Bushuis/Oost-Indisch Huis. De werkzaamheden vinden plaats op een moeilijk bereikbare plek op het dak en de gevel. Het is daarom niet exact in te schatten wanneer de werkzaamheden zijn afgerond. Op dit moment is de verwachting dat de werkzaamheden tot in de week van 7 september duren.
Locatie werkzaamheden Bushuis/Oost-Indisch Huis, Kloveniersburgwal 48

Wat gaat er gebeuren?

• Vervangen dakpannen en herstel van houtrot van de houten platen en balken waar de dakpannen op rusten. Het betreft een deel van het dak aan de achterzijde van het gebouw.
  • Herstelwerkzaamheden aan het gevelmetselwerk. Dit gaat om het vervangen van metselwerk en het voegen van de gevel aan de achterkant (boven de ruimte D3.03).
  • Op de zolder worden kozijnen vervangen (in ruimte D3.03).

Wat kunnen omwonenden, studenten en medewerkers van de werkzaamheden merken?

Opbouwen en afbreken steiger

In de week van 17 augustus wordt een steiger opgebouwd in de Dwarsspinhuissteeg. Ook wordt een steiger op het dak en aan de gevel aan de achterkant van het pand geplaatst (zie afbeelding). Omdat het om een complexere constructie van de steigers gaat dan gebruikelijk neemt het opbouwen en bevestigen de hele werkweek in beslag. De materialen en steigers worden uitgeladen in de steeg. De steeg blijft tijdens de werkzaamheden bereikbaar. Verwacht wordt dat de steigers in de week van 7 september weer worden afgebroken. Het opbouwen en afbreken van de steigers geeft geluidsoverlast.

Werkzaamheden: gevel, dak en kozijnen

Het vervangen van de kozijnen, het verplaatsen van de dakpannen, het vervangen van houtrot en de werkzaamheden aan de gevel geven geluidshinder. Denk aan zagen, timmeren, uitboren van voegen en het uithakken van metselwerk.

De werktijden zijn van 7.00 uur tot 16.00 uur.

Update werktijden (toegevoegd d.d. 10 augustus): op de werkdagen van 19 t/m 27 augustus werkt de aannemer halve dagen. Op deze dagen zijn de werktijden van 7.00 – 11.00 uur.

We hebben de aannemer verzocht rekening te houden met de omwonenden en studenten en medewerkers in het pand om de geluidsoverlast zoveel mogelijk te beperken.

Opmerkingen of vragen?

Neem voor opmerkingen of vragen contact op met omgevingsmanager Thomas Vernooij, via t.t.a.m.vernooij@uva.nl of tel: 020 5257 724.