De eerste fase van de verbouwing van het Allard Pierson Museum is bijna afgerond. Op donderdag 17 oktober opent de BES tentoonstelling en zijn Allard Pierson Live en de tentoonstellingsvleugel op de eerste verdieping weer open voor het publiek.
Voortgang Allard Pierson Museum - Het Klikt Fotografie

De toegang tot het museum is vanaf 17 oktoberook weer via de bekende hoofdentree aan de Oude Turfmarkt 127; hiervoor zijn de grote oude toegangsdeuren weer in ere hersteld.

Fase twee verbouwing

De volgende fase betreft de uitbouw, de zogeheten ‘inbreiding’, die gerealiseerd wordt ter hoogte van het Turfdraagsterspad. De verwachting is dat deze fase tot maart 2020 duurt. Voor de realisatie van de uitbouw dient een staalconstructie te worden aangebracht. Hiervoor worden tot en met week 48 staalonderdelen aangeleverd. In deze weken zal op delen van de dag het Turfdraagsterpad afgesloten zijn om het materiaal in te hijsen. Voor deze fase in de verbouwing is de hoofdentree ook de ingang voor de aannemer.

Kom naar de gratis Open Deuren dag Allard Pierson op zondag 20 oktober

Het Allard Pierson is het museum en het kennisinstituut voor de erfgoedcollecties van de Universiteit van Amsterdam. Binnenkort is het feest in het Allard Pierson! De verbouwing duurt nog even, maar vanaf zondag 20 oktober gaan de monumentale deuren weer voor iedereen open. En dat moet gevierd worden. Die zondag kunt u van 13.00 – 17.00 uur het Allard Pierson gratis bezoeken. Maak kennis met de kleine Egyptische god Bes in de familietentoonstelling die vanaf 18 oktober te zien is, ontdek de geschiedenis van het gebouw waar ooit de Nederlandsche Bank in zat, of ga mee op reis in de Griekse en Romeinse wereld. Conservatoren vertellen u verhalen over de stad in de presentatie Creatieve Stad, en in de ArcheoHotspot kunt u puzzelen met opgegraven scherven. Voor kinderen is er limonade en ligt een museumkleurplaat klaar. Reden genoeg om dan te komen!

Meer weten? Kijk voor meer informatie op: allardpierson.nl/opendeurendag