Artist Impression overkapping hellingbaan fietsparkeergarage ingang Roetersstraat REC

Om geluidsoverlast voor de omwonenden te beperken en te zorgen voor een veilige hellingbaan voor gebruikers bij regenval of gladheid bouwt de UvA de komende weken een overkapping over de hellingbaan van de fietsparkeergarage aan de nieuwe ingang van de Roetersstraat (zie foto in de bijlage) op het REC. De omgevingsvergunning voor de overkapping van de hellingbaan is verstrekt en na de aanbestedingsprocedure is opdracht verstrekt aan IJBouw. De verwachte realisatie van de hellingbaan is januari 2020.

Planning week 47 en 48:

• Vanaf maandag 18 november t/m 1 december zal een deel van de hellingbaan worden afgezet en wordt een steiger geplaatst (zijde A0.03);
  • Het deel van de hellingbaan dat open blijft wordt zodanig ingericht dat zowel inkomend en uitgaand verkeer als voetgangers/fietsers en scooters veilig de parkeergarage kunnen bereiken en verlaten;
  • Er zijn in deze periode naast het plaatsen van de steiger ook sloop-en graafwerkzaamheden. Dit geeft geluidhinder.

Planning week 49 en 50:

• Vanaf 2 december t/m 15 december wordt de gehele ingang van de fietsparkeergarage aan de Roetersstraat afgesloten (rolgordijn is dicht) t.b.v. het plaatsen van de nieuwe overkapping over de hellingbaan van de fietsparkeergarage;
  • Een matrixbord en een fietscoach zorgt voor het doorverwijzen van de studenten en medewerkers naar de entree fietsparkeergarage bij de hoofdingang van REC A. Scooters en bakfietsen kunnen parkeren bij de daarvoor aangewezen plekken bij gebouw REC J/K;
  • In deze periode wordt de staalconstructie en de dakplaten aangevoerd en geplaatst. Dit geeft geluidhinder.

Belangrijk:

• Medewerkers en studenten dienen hun scooters en bakfietsen uiterlijk 29 november op te halen uit de fietsparkeergarage. Vanaf 2 december t/m 15 december kunnen scooters en bakfietsen de fietsparkeergarage niet meer verlaten.
  • Tijdens de verbouwing zorgen bewegwijzeringsborden ervoor dat studenten en medewerkers naar de juiste in-en uitgang van de verschillende fietsparkeerplekken worden doorverwezen.
  • De nooduitgangen en trappen bij de fietsparkeergarage aan de Roetersstraat blijven te allen tijde begaanbaar.

Heb je vragen over het fietsparkeren stuur je mail naar communicatie-fs@uva.nl.

Heb je vragen over de verbouwing stuur dan je mail naar huisvestingsontwikkeling@uva.nl.