Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Je gebruikt een niet-ondersteunde browser. Deze site kan er anders uitzien dan je verwacht.
De afdeling Huisvestingsontwikkeling is verantwoordelijk voor de realisatie en verdere ontwikkeling van de campussen en het actief uitdragen van de campusambities van de UvA. Het Huisvestingsplan en het Strategisch Huisvestingsbeleid zijn hierin leidend.
Contactgegevens
  • Algemeen

    Huisvestingsontwikkeling

    Spui 21 | 1012 WX Amsterdam
    Postbus 94903| 1090 GX Amsterdam

    Heb je vragen, opmerkingen of wil je meer informatie over de bouw op de campussen, dan kun je contact opnemen met het secretariaat van HuisvestingsOntwikkeling:

    H.G.E.M. (Bertie) van Velzen

    Secretariaatsmedewerker afdeling Huisvestingsontwikkeling

    Voor reguliere Facility Services (FS) vragen (dus niet gerelateerd aan bouwwerkzaamheden) kun je mailen naar servicedesk-fs@uva.nl of bellen met 020 – 52 51 40 3.

  • Universiteitskwartier

    Omgevingsmanager(s)

    Indien je specifieke vragen, klachten, opmerkingen of suggesties hebt over het Universiteitskwartier of bouwprojecten van de UvA binnen dit gebied, neem dan contact op met Omgevingsmanager:

    Heb je specifieke vragen voor de aannemer van de Universiteitsbibliotheek? Dan kunt u zich tijdens kantooruren (07:00 - 16.00 uur) wenden tot BINX:

    Centrale Meldkamer van de UvA: bij spoed en buiten kantoortijden

    • Is er een calamiteit of een spoedeisende zaak? Bel dan het alarmnummer: 020 52 52 22 2. Bereikbaar: dag en nacht, 7 dagen per week.
    • Is het geen noodgeval? Dan kunt u tussen 18.00 uur – 08.00 uur bellen naar 020 52 56 26 0 of mailen naar meldkamer@uva.nl.
    • Is er acuut gevaar? Bel altijd 112!

    Nieuwsbrief UK

    Meld je gratis aan voor onze maandelijke emailnieuwsbrief.

    Universiteitskwartier app

    Al het nieuws over het Universiteitskwartier direct op je telefoon? De app is gratis verkrijgbaar in de appstores van Android en IOS (Apple), je vindt de app onder de titel ' Universiteitskwartier'.

    Portiersloges

    Heb je een vraag of melding voor een portier van een UvA-gebouw op het Universiteitskwartier? Bekijk hier het overzicht van contactgegevens per gebouw.

  • Roeterseilandcampus en Science Park

    Omgevingsmanager

    Indien je specifieke vragen, klachten, opmerkingen of suggesties hebt over de Roeterseilandcampus, het Science Park of bouwprojecten van de UvA binnen deze gebieden, neem dan contact op met UvA Omgevingsmanager:

    Nieuwsbrief Roeterseiland

    Meld je gratis aan voor de maandelijke emailnieuwsbrief REC.

    Nieuwsbrief Science Park 

    Meld je gratis aan voor de maandelijke emailnieuwsbrief ASP.

  • Social media

    Volg ons op LinkedIn en Instagram voor updates over bouw- en renovatieprojecten.

  • Bekendmakingen

    Weten wat er speelt in jouw buurt?
    Maak gebruik van de app OmgevingsAlert

    Gemeente Amsterdam gebruikt de OmgevingsAlert app om burgers en bedrijven goed te informeren over vergunningen, bestemmingsplanwijzigen en andere lokale bekendmakingen. Download nu de app in de app-store van jouw keuze: App store, Google Play of Browser.

  • Urgentie

    Politie Spoed

    T: 112 (alarmnummer)
    De politie is binnen 10 minuten beschikbaar bij bijvoorbeeld brand, ernstige ontwrichtende of levensbedreigende calamiteiten in of rond de panden of in de openbare ruimte​.

    Politie, geen spoed

    T:  09 00 - 88 44
    Denk aan incidenten met een minder ernstig karakter. Bijvoorbeeld een inbraakalarm, overlast of een aanrijding die de doorstroom van het verkeer belemmert. De politie streeft ernaar bij deze meldingen binnen twintig minuten aanwezig te zijn.

    Centrale Meldkamer van de UvA

    T: +31 (0)20 52 52 22 2 (alarmnummer) 
    Bereikbaar: dag en nacht, 7 dagen per week. 
    Let op: dit nummer is enkel bedoeld voor calamiteiten en zaken waar acute actie op vereist is door de UvA. Indien uw vraag/opmerking kan wachten tot de volgende werkdag, neem dan contact op met de omgevingsmanager en hou daarmee de lijn vrij voor het melden van calamiteiten. 

    Voorbeelden van calamiteiten waarvoor je met de meldkamer belt zijn een (ernstig) EHBO-geval, een grote lekkage met gevaar voor kortsluiting, stroomstoring, inbraak, gaslucht of rookontwikkeling in of rond de UvA-gebouwen. Bewoners van het Universiteitskwartier nemen voor vragen over nutsvoorzieningen, telefonie of internet het beste eerst contact op met hun eigen leverancier/provider.

  • Persvoorlichting

    Ben je journalist en heb je vragen over onderwerpen die betrekking hebben op het Universiteitskwartier, de Roeterseilandcampus of het Amsterdam Science Park? Wij staan je graag te woord of maken een afspraak om specifieke vragen te beantwoorden.

    UvA Persvoorlichting is het eerste aanspreekpunt voor journalisten. Wij zijn bereikbaar op: